"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Saturday, August 26, 2017

Usus Bersih VS Usus Kotor

BILA MALAS CUCI USUS...


Apa jadi pada usus kita ye? Haaa nak tau tak? Usus pun kena jaga juga tau supaya bersih terjaga.😊

Usus yang tak dicuci akan keluarkan toksin yang mana toksin ni la punca tubuh kita tak sihat bermaya. Kebanyakan penyakit ni adalah berpunca daripada perut. Setuju tak?

Kolon yang TERSUMBAT ni BAHAYA, boleh bawa MAUT jika kita lambat rawat.

Usus yang tak sihat boleh menyebabkan masalah pembuangan, SEMBELIT, kulit banyak ditumbuhi JERAWAT, perut BUNCIT, badan BERBAU.

Bila masalah-masalah ni menghantui kita, kehidupan kita rasa tak selesa, rimas, stress dan rasa nak marah je.

Macam mana nak atasi masalah ni?
Kena la cuci usus.😂

Macam mana nak cuci usus? Macam nak cuci tangki berdaki dan berkerak tu ke? 😁 kalo cuci tangki tu, berus-berus je la guna basic h 😂

Nak cuci usus, boleh telan HERBLAX je yang memang diKHASkan untuk masalah berkaitan USUS.

Herblax mengandungi kombinasi HERBA termasuk daun SENA yang digunakan secara tradisional untuk melegakan SEMBELIT dan MELAWASKAN.

Herblax mencuci usus dengan LEMBUT dan SEMULAJADI. Nak perut kempis dambaan akak GOJES? Haaaa, cubalah Herblax! 😂

Barulah akak pramugari tak tersilap tanya dah mengandung berapa bulan ni? 🤣🤣

Nak tanya tentang Shaklee?

019 658 1210
Zawani Suhaimin
Your TRUSTED SID
COD Pulau Gadong, Cheng, Malim Melaka
Pengeposan ke seluruh Malaysia

#PerutKempis #ShakleeByWanipc

Tuesday, August 8, 2017

Lemak Baik

Antara banyak-banyak lemak, lemak apa yang sihat dan diperlukan oleh badan kita?

 Lemak ni ada lemak jahat dan lemak baik tau!Lemak baik tu adalah asid lemak Omega 3 yang mana ia merupakan lemak yang sihat antara semua lemak yang ada.

Asid lemak omega 3 berfungsi untuk menyokong setiap sel, tisu dan organ dalam badan kita. Juga mengandungi EPA dan DHA.

Asid lemak Omega 3 ni tidak boleh dihasilkan sendiri oleh badan kita tapi ia boleh diambil melalui supplement dan pemakanan kita.

Banyak tau kebaikan Omega 3 ni. Nanti Kami cerita lagi yea.

Stay tune.

 Nak tanya tentang Shaklee?

019 658 1210
Zawani Suhaimin
Your TRUSTED SID
COD Pulau Gadong, Cheng, Malim Melaka
Pengeposan ke seluruh Malaysia

Testimonial : Ikhtiar Hamil Dengan Shaklee

IKHTIAR HAMIL DENGAN SHAKLEE.





Customer ni ikhtiar hamil dengan Shaklee. Alhamdulillah, sekarang dah hamil 19 minggu.

Disahkan cyst dan sukar preggy. Perlu jalani operation untuk buang cyst.

Doktor suggest untuk ambik GLA & B Complex Shaklee. Selepas ambil 2 botol ni Cyst mengecut Alhamdulillah dan operation dibatalkan.

Makan tak sampai sebotol GLA, Positif Pregnan. Alhmdulillah dengan Kuasa Allah dan ASBAB Shaklee.

Dia teruskan dengan set hamil shaklee. Apa yang dia sharing :-

  •  Tak ada kencing manis (walaupun ada keturunan)
  •  Tak ada kencing kotor
  •  Hb cantik
  •  Setiap kali checkup semua ok
  •  Set hamil shaklee berbaloi

Set hamil Shaklee

Trimester1

💐ESP
♻ memberikan tenaga berpanjangan
♻ kulit ibu dan bayi cantik, gebu, bersih

💐 B-COMPLEX (asid folik) (120biji)
♻ melindungi bayi dari kecacatan saraf tunjang
♻ menghalang ibu dari risiko kanser dan strok

💐 VITA-LEA (120biji)
♻ mengelakkan masalah anemia ataupun kekurangan sel darah merah
♻mengurangkan risiko bayi pra-matang dan masalah bayi kurang berat badan

💐 VITA-C (180biji)
♻ mengurangkan risiko demam ataupun selsema

💐 OSTEMATRIX (120biji)
♻ membantu pertumbuhan tulang dan gigi yang sihat untuk ibu dan bayi
♻ mengelakkan kekejangan

Tambah semasa Trimester 2
💐 OMEGA GUARD (90biji)
♻ membantu perkembangan otak bayi

#sethamilshaklee

Nak tanya tentang Shaklee?

019 658 1210
Zawani Suhaimin
Your TRUSTED SID
COD Pulau Gadong, Cheng, Malim Melaka
Pengeposan ke seluruh Malaysia

Wednesday, August 2, 2017

Omega Guard : Menurunkan bacaan kolesterol

Kolesterol jahat? Ada baik ada jahat ke? Adaaaaa 😊

Yang jahat ni la kita nak kawal. Boleh ikhtiar dengan Omega guard seperti Puan An yang setia makan hari-hari.

Alhamdulillah bacaan kolesterol dah turun.

Semoga Puan An sentiasa diberi kesihatan yang baik.


Omega guard.

Salah satu produk yang membantu menurunkan bacaan kolesterol yang tinggi.

Omega guard Shaklee menepati gred farmaceutica yang ditetapkan. Dihasilkan daripada ikan laut beriklim sejuk.

Nak tanya tentang Shaklee?

019 658 1210
Zawani Suhaimin
Your TRUSTED SID
COD Pulau Gadong, Cheng, Malim Melaka
Pengeposan ke seluruh Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...